politiek

Politiek, politiek

“Politiek, politiek
Ik ben er niet, ik ken ze niet” : Bram Vermeulen legde het ooit al haarfijn uit in deze briljante tekst.
Ik waag me niet gauw aan hedendaagse politiek, niet aan landelijke en niet aan gemeentepolitiek, daarom hou ik ’t kort. De politiek van voor de tweede wereldoorlog, die was wel interessant, zeker als geschiedenisles op school. Uit die periode stammen zo’n beetje alle naar burgermeesters vernoemde straten, boulevards en pleinen in onze steden en dorpen, zo ook in Gouda. De periode Van Agt-Den Uyl-Wiegel, was ook erg interessant, zeker vanwege de eeuwige strijd tussen deze grootmeesters van de rede.

Boulevard:

Napoleon legde ooit half Parijs plat om zijn grootsheid met Boulevards te onderstrepen. Gouda ligt constant op de schop en over “het huis van de Stad” en de megalomane plannen rond een provinciaal stationnetje, daar wil ik me ook niet verder over uitwijden omdat iedere Gouwenaar al lang aan zijn water voelt dat er daar ook iets niet klopt.

Maar beloofd is beloofd, dus ik hou ’t kort, dûûûhs: krijgen we ooit nog in Gouda een “Wim Cornelis Boulevard, Laan, Singel,Straat of Plein”? Nog niet eens een doodlopende steeg denk ik…..

Ben benieuwd wat ze in Ghana met hem doen? Fair Trade organisate “Return to sender” is daar een begrip, maar ze zouden toch niet denken dat ze hem moeten ………nee, toch?

Over Marin

working as a product manager in the international food industry, inline skater,speed skater, bicyclist
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

